Czy wiesz że

Producent szalotki i innych warzyw

Codzienne jedzenie warzyw ma ogromne znaczenie dla zdrowia organizmu. Stanowią one grupę produktów spożywczych, która wyraźnie wyróżnia się wśród wielu innych bogactwem wartości odżywczych. Szalotka czy inne warzywa mogą też być spożywane w formie nieprzetworzonej, a na surowo smakują lepiej i są jeszcze zdrowsze niż po ugotowaniu czy usmażeniu. Wszystkie produkty z tej grupy zawierają bezcenne witaminy, których nie syntezuje ludzki organizm. Ponieważ są one niezbędne do wielu procesów życiowych, dostarczanie ich z pokarmem jest niezbędne dla zachowania zdrowia. Przykładowo szalotka to prawdziwy magazyn cennych substancji odżywczych. Zawiera witaminy A, B, C i E, węglowodany, białko, a także cenne minerały – selen, jod, żelazo, wapń, miedź, potas, fosfor i magnez. Jako producent szalotki, cebuli białej, żółtej, czerwonej oraz innych odmian warzyw polecamy spożywanie ich oraz owoców w ilości co najmniej 800 g dziennie. Światowe badania potwierdziły, że taka porcja znacznie ograniczy występowanie chorób serca, udarów, nowotworów, miażdżycy i przyczyni się do przedłużenia życia. Dlatego szalotka i inne warzywa powinny się na stałe znaleźć w Państwa diecie.

 

Co jest dobre dla organizmu?cebule

  • zupa cebulowa
  • krążki cebulowe
  • kanapka z serem, pomidorem i cebulą
  • sałatka cebulowa
  • cebula grillowana
  • jajecznica z cebulką
  • wieprzowina w sosie cebulowym
  • ser grecki z cebulą i oliwą
  • syrop z cebuli
  • chleb cebulowy
  • pizza z podwójną cebulą
  • makaron ze smażoną cebulą
  • cebula marynowana
  • ryba w sosie cebulowym
  • rolada z cebulą i kukurydzą

Jako producent szalotki, marchwi, pora, brukselki oraz wielu gatunków cebuli, chcemy opowiedzieć Państwu o cennych właściwościach tych warzyw. Być może każdemu znane są ich możliwości zastosowania, ale nie wszyscy mają świadomość, jak jedzenie tych produktów spożywczych wpływa na nasz organizm.

 

Żółta cebula

Spożywanie żółtej cebuli wpływa na pobudzenie wydzielania soków trawiennych oraz wzmacnia apetyt i działa moczopędnie. Ten najbardziej znany gatunek cebuli zawiera mnóstwo witamin i minerałów, w tym witaminy z grupy A, B i C, a także krzem, wapń, żelazo i cynk. Z tego powodu w Polsce żółta cebula powszechnie stosowana jest w postaci syropu na odporność i łagodzenie infekcji górnych dróg oddechowych. Ale przykładowo we Francji zupę cebulową uznaje się jako podstawowy element diety cukrzycowej.

Biała cebula

Biała cebula jest gatunkiem o chrupkiej strukturze i czosnkowym posmaku. Stąd jej druga nazwa – cebula czosnkowa. Jest odpowiednim produktem nawet dla osób z problemami układu trawiennego i wątroby. Wzmacnia odporność i wykazuje duże właściwości bakteriobójcze. Jest powszechnie stosowana w medycynie naturalnej.

Cebula czerwona

Cebula czerwona jest popularnym składnikiem kuchni śródziemnomorskiej. Jest znacznie łagodniejsza w smaku od cebuli żółtej, dlatego stanowi doskonały produkt do sałatek. Tak jak inne gatunki cebuli, również cebula czerwona wykazuje właściwości przeciwbakteryjne i przeciwzapalne. Jest skutecznym lekarstwem na przeziębienia, a warto też wiedzieć, że zapobiega odkładaniu się złego cholesterolu. Jej spożywanie wpływa na rozrzedzenie krwi i obniżenie ciśnienia. Udowodnione jest również hamowanie przez nią rozwoju komórek rakowych.

Szalotka

Jako producent szalotki polecamy to warzywo ze względu na jego wiele znakomitych właściwości zdrowotnych. Być może jest to zasługą faktu, że szalotka łączy w sobie cechy cebuli i czosnku. Posiada szereg minerałów takich jak: jod, miedź, mangan, potas czy też wapń. Zawiera witaminy z grup A, B, C i E. Jej spożywanie wzmacnia odporność, ale też na przykład obniża ciśnienie krwi, redukuje zły cholesterol i reguluje poziom cukru.

Marchew

Marchew, która stanowi część naszej produkcji, ma działanie przeciwcukrzycowe oraz przeciwpasożytnicze. Jej spożywanie reguluje trawienie i obniża poziom złego cholesterolu. Dzięki bogatej zawartości witamin, karotenu i soli mineralnej marchew m.in. zwiększa odporność organizmu oraz poprawia jakość skóry. Ma także szerokie zastosowanie w kosmetyce. Używa się jej do produkcji kremów, kosmetyków do opalania i perfum.

Brukselka

Do brukselki z wielu powodów naprawdę warto się przekonać. Jest warzywem z rodziny kapustnych z bardzo dużą zawartością witaminy C. W jej skład wchodzą również witaminy A, B, E i K oraz szereg minerałów, takich jak: wapń, magnez, żelazo, potas i wiele innych. Ze względu na zawartość kwasu foliowego, jej spożywanie zalecane jest kobietom w ciąży. Ma właściwości przeciwnowotworowe, a jej częste spożywanie wpływa na poprawę samopoczucia. Nie jest wskazanym produktem dla osób cierpiących na niedoczynność tarczycy, ponieważ ma działanie wolotwórcze.

Por

Por jest warzywem, które dostarcza naszemu organizmowi wapń, żelazo, magnes i potas. Zawarte w nim związki wspomagają układ krążenia, leczą anemię i działają przeciwnowotworowo. Podobnie do cebuli wykorzystywany jest jako składnik syropu łagodzącego kaszel i infekcje dróg oddechowych. Posiada również właściwości skutkujące złagodzeniem bólu reumatycznego.